גוגל, שיווק באינטרנט, קידום אתרים, שיווק חברתי ועוד

דצמ 11 2009

זכויות יוצרים באינטרנט

סת' גודיןלא, אני לא הולך לנתח ולהאריך, רק לשתף בפוסט יפה של סת' גודין.

בעידן בו מרדוק עסוק בלהלחם על זכויות היוצרים שלו ורואה בגוגל את האויב התורן, ישנם אחרים שהבינו שזכויות היוצרים צריכות לקבל שינוי מסוים על מנת להתאימם לעידן (זה גם המקום להמליץ על "הפוליטיקה של הטכנולוגיה" של יובל דרור).

סת' גודין מפרסם פוסט בו הוא מציע לרדת מהעץ. זכויות יוצרים, הוא טוען, הם רק רשיון לתבוע כשיגנבו אותך, אז אולי במקום להשקיע מליונים ברישומי פטנטים ותביעות שרק מסרבלות את הכלכלה ועוצרות את פיתוחה תתחילו לחשוב אחרת?

יש לך רעיון, הוא אומר, פרסם אותו, תן לאחרים להשתמש בו, גם אם אתה לא מעשן חומרים אסורים ולפיכך לא מאמין שאתה מקבל אנרגיות חיוביות מהעולם כשאתה נותן לו, זה עדיין עובד. במקום להגן על הרעיונות שלך תשתמש בהם על מנת למתג את עצמך ולהגדיל את המוניטין שלך, זה הרווח האמיתי שאתה יכול לקבל מכך. במקום להשקיע בלהיות התובע הטוב בעולם, נסה להיות יוצר הרעיונות הטוב בעולם. תביעות זה ללוזרים.

אהבתי, קיבלתם.

2 תגובות

דצמ 07 2009

חיפוש ישר מהמצלמה באנדרואיד – Google goggles

הלא יאמן כבר כאן!

אתה רוצה מידע על אתר מסוים, אתה מקיש את שמו בגוגל ומקבל תוצאות עם מידע רב על המקום. אבל למה לטרוח?! למה להקליד?! לא יותר פשוט לצלם?!

כן, זה אפשרי!

אתה יכול להשתמש בתמונות על מנת לייצר חיפושים בגוגל. צלם אובייקט וקבל מידע עליו, צלם טקסט והוא מייד יהפוך מתמונה לטקסט שאפשר לערוך ולעבוד איתו, אתה לא יודע מהי החנות שלפניך?! צלם אותה וקבל מידע עליה. הכל עם המשקפיים של גוגל Google Goggles.

סרטון מדהים על כלי שמקפיץ את יכולות החיפוש ולמעשה מזניק אותנו לעידן החיפוש הבא, לא רשתות חברתיות כי אם חיפוש היישר מהמציאות.

אין תגובות

דצמ 04 2009

המופרע תוקף שנית

מאת נושאים שיטות אחרות

כפי שסיפרתי בפוסט ב16 ליולי ("אוי ואבוי למתנדבים", לפני כמה שנים לקחתי על עצמי לערוך כמה קטגוריות בDMOZ (למי שלא מכיר, אינדקס אתרים עולמי בגסיסה), לא קטגוריות שקשורות לתחום עיסוקי אלא של נושאים שהיו קרובים אלי.

לפני כחצי שנה הגיעו למדריך פניות היסטריות מבחור שה descreption של DMOZ השתלט לו על תיאור האתר בגוגל. ההיסטריה שיעשעה אותי והרמתי לו טלפון בו המלצתי לו איך להפטר מזה וגם ניסיתי ללכת לקראתו בתיאור האתר, זו היתה טעות, טעות חמורה. הבחור התגלה כטיפוס לא סימפטי שהתחיל להודיע לי איך אני אמור לתאר את האתר שלו ולאיים בתביעות על הנזק שאני גורם לו…

כשהבנתי שהבחור לא מאוזן ניתקתי איתו מגע וחשבתי שבזה תם הסיפור.

לא.

אתמול הגיע טלפון נוסף "למה מחקת את האתרים שלי?", ציינתי שלא זכור לי שאתר שלו נמחק אך אני בנהיגה ואשמח לדבר איתו מאוחר יותר. לא עברו כמה שניות והגיע טלפון מלא קללות. הוא כמובן נותק.

הבחור התגלה כקרימינל ושלח SMS עם איומים "אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק! כדאי לך עד מחר להחזיר את האתרים שלי לשם אחרת המחיר שאתה דורש ממני כשוחד יופיע ככותרת גדולה באתרים נבחרים כולל מנהלי דימוז (פחחח, מסופקני אם עדיין יש כזה דבר). וזה רק ההתחלה! עד מחר."

למותר לציין שאף אתר שלו לא נמחק בשום נקודת זמן (הוא סתם פיספס כנראה את האתר ברשימה) אבל הוא כבר הספיק לשלוח לי רשימת אתרים נוספת תוך ציון שהיא נכללת באיום…

אז קודם כל אני שמח להצטרף למועדון הנסחטים והמאוימים. אם אעלם בזמן הקרוב, אני רוצה להוריש לקוראי הבלוג את כל כספי השוחד (לא רק אלו מניהול DMOZ), הרווחים מיהלומי דמים, האופציות שלי בחברות סחר בנשים, המניות בחברת יבוא הסמים ועוד. מקווה שתעשו בהם שימוש מושכל.

אשמח לקבל עצות מה לפי דעתכם הטיפול הנכון ביותר לתופעת הטבע המרגשת הזאת שזכיתי להתקל בה.

כבר יש המשך לסיפור אבל זה יחכה לפרק הבא.

תגובה אחת

נוב 26 2009

שיווק חברתי

מאת נושאים רשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות לוקח את הכוח מהאח הגדול, גוגל, ומבזר אותו אלינו, המשתמשים. הרמה יורדת, הצרכים יורדים, השיטות משתכללות, ולאו דווקא לטובה. מה השיווק בפייסבוק עושה לנו?

השיווק ברשתות חברתיות מתגלה לא אחת כמטריד אולם לעיתים הוא דווקא משעשע, מה שמעלה את השאלה האתית או במילים אחרות, עד כמה נמוך אני מוכן לרדת בשביל להשיג עוד קצת תשומת לב? אנשי שיווק תמיד היו מוכנים למכור חלקים מהותיים מכבודם העצמי או מהאיטליגנציה הציבורית עבור עוד כמה שברירי אחוזי רייטינג אולם דומה והשיווק באינטרנט היה מעט שונה עד לא מזמן.

בעולם קידום האתרים המקצועי בגוגל (בשונה בפעולות Black Hat) ידעת שבסופו של דבר אם תספק תוכן טוב ותתן ערך מוסף לגולש, הדירוג שלך יעלה. היה ברור שהאיכות מנצחת את הטריקים ובסופו של תהליך "אי אפשר לשקר את כולם כל הזמן…", אך בעולם הרשתות החברתיות זה לא תמיד כך. החברהמ'ן בכיתה כמעט אף פעם אינו גם התלמיד הכי טוב, ואם בשביל קידום אתרים היית צריך לנטות לכיון השני אזי בעולם ה SMM עדיף שתצמד לכיון החשיבה הראשון, האינטרנט כבר לא שייך לגיקים, החנונים כבר לא נמצאים במרכזו, עכשיו הזמן להיפראקטיבים שמטבע הדברים הרבה יותר שטחיים. וזה, כמובן, החלק העצוב.

גלובס עורכים תחרות על התואר המטריד הסידרתי הטוב ביותר והבלונדיניות המתחרות עסוקות בייצור תכנים נמוכים ומיותרים יותר ויותר, הבעיה היא לא רק בחלוקת הקשב אלא גם בהורדת הרמה הציבורית תחת "תו האיכות" של גלובס, הממותג כעיתון הפונה לקהלי יעד איכותיים.

האפשרות השניה, משחקים! גרמו לקהל היעד שלכם לפעול בצורה לא רציונאלית על ידי סיפוק שעשועים דביליים המאפשרים גם למוגבלים לנצח, כשהמכנה המשותף יורד, העם מרוצה.

לואיס וואן הון כבר המציא לפני כמה שנים משחק שעזר לגוגל לקטלג אובייקטים מרחבי הרשת תוך תקופה קצרצרה, זאת בהתבסס על העובדה שאנשים הם…. טפשים.

אבל היום דברים משתכללים, הרי יש לנו רשתות חברתיות, למה לא להביא אנשים ולהניח להם להתחרות על מתנות, כך הם יזמינו את חבריהם ואת חברי חבריהם לבוא ולראות, להכיר ו… לקנות. איקאה פתחה חנות חדשה ולשם כך העלתה תמונות של מוצריה לפייסבוק וביקשה מאנשים לקטלג את עצמם בתמונה. הנה סרטון שהם הפיקו על מסע הפרסום:

אז איפה הבעיה?! הרי אפילו ספאם אין פה, זה סתם משחק. תחושתי היא שאם במדיה המסורתית החשיבה היא בכיון של יצירת ערך מוסף לרוכש או לפחות נסיון לשכנע אותו שיש ערך מוסף כזה, הרי שבשיטות החדשות אנו מדלגים לחלוטין על השלב הזה.

אני לא יותר טוב, אני לא יותר זול, אין לי ערך מוסף, אבל אני אגרום לך להפיץ את השמועה עלי בשיטות שיגרמו לך לפעול בצורה לא רציונאלית, כך תהפוך לכלי פרסום שלי. לא עוד שטיפת מוח שלי כלפיך, מהיום אתה תהיה פיון במשחק שטיפת המוח של חבריך, אתה לא רוצה? הצחקת אותי, אתה לא שולט בכך.

אותי זה מביך, התחושה היא שהדבר סותר את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

פרסום, כן. שיווק ברשתות חברתיות, כן. אבל אנא, נסו לתת ערך מוסף, נסו לתרום לעולם  …או לפחות להראות ככאלה.

אין תגובות

« הקודם - הבא »

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏