גוגל, שיווק באינטרנט, קידום אתרים, שיווק חברתי ועוד

נוב 30 2008

וורדפרס מתחפשת לגוגל כרום

מאת נושאים כללי

אני משחרר גיור של תבנית נקיה ויחסית חדשנית בעיצוב דמוי הדפדפן החדש של גוגל – כרום (Google-Chrome). היא תפסה לי את העין כבר לפני זמן מה אבל תורגמה לבקשת ידיד.

מדובר בתבנית 2 טורים שתומכת במגוון דפדפנים עם כמה קובצי CSS נפרדים (מה שהופך את הגיור לקצת יותר מסובך) שמתאמצת ותומכת אפילו באקספלורר. היא נבדקה על מגוון דפדפנים ונראה שהיא פועלת כשורה. התבנית תומכת בוידג'טים, ועומדת בתקנים. יש לציין שהתבנית תומכת בצורה מובנה בשיתוף תכנים, מה שנהדר ממבט קידום אתרים וSMO.

כך היא נראית לפני תרגום:

זו הגרסה האנגלית, וזה התרגום העברי (גם ב tar.gz)

היא משוחררת תחת רשיון GPL ואשמח לשמוע הארות עליה.

ואגב, מצאתם תבנית שמצאה חן בעיניכם אבל היא לא מתורגמת,צוות Go-SEO ישמח לשמוע עליה.

תהנו.

9 תגובות

נוב 26 2008

קידום אתרים זה לא רק לינקים וקונסטרוקציית זרימה לPR

קידום אתרים מעלה אסוציאציות של איסוף אובססיבי של לינקים חסרי משמעות והרשמה לעשרות אלפי אינדקסים לא רלוונטיים בעלות גבוהה של כוח אדם ומאמץ. אבל מי שקצת מכיר יודע שאיסוף לינקים מפסיק להיות פרמטר משמעותי והמשקל של הקידם בתוך האתר עולה וכובש את זירת הפעילות של מקדמי האתרים המעודכנים.

אבל האם זה הכול? רק לטפל בתוכן וזרימת PR בתוך האתר? מקצועות רבים מתפתחים ומתרחבים ואז מתמקצעים ונוצרות דיסציפלינות שונות, כך גם בתחום קידום האתרים. מקדם אתרים צריך יותר ויותר להיות מודע לפלטפורמות הגלישה השונות ולדעת שהצפי הוא כי תוך שנים ספורות רוב הדפדפנים יהיה מובנים שמכשירים סלולריים זעירים, מה שישנה את תצורת מבנה הדפים ושיטות הגלישה בצורה דרסטית, תחום הגלישה הסלולרית נמצא בארץ בפיגור משמעותי אך ברור כי מדובר רק בהשהייה ולא יותר ויש להתכונן לגלישה הסלולרית ולפתח תוכן ומבנה שיותאמו אליה.

אבל זה לא הכל, מקדם אתרים חייב היום להתייחס גם לתחום הקידום החברתי (SMO) שמשתלט על הרגלי הגלישה, ללמוד על תצורות xml חדשות שמנועי חיפוש יודעים לעבוד איתם, אני לא מתייחס רק לחיפוש בבלוגים של גוגל אלא גם לתצורות מתקדמות כמו זו של ה SearchMonkey של יאהו. אלו תצורות מנועי החיפוש יודעים להבין ואלו לא ואיך מתגברים על כך?

כל זה טוב ויפה אם המטרה היא רק להופיע ראשון או להביא עוד כמה גולשים לאתר, אבל בסופו של דבר תפקיד האתר הוא להמיר את הכניסה לאתר לביצוע המטרה לשמה הוא הוא הוקם, בין אם זה קנייה או חשיפה לתוכן מסוים ועוד. איש קידום אתרים שמבין זאת, יודע שהוא חייב לנטר את תנועות הגלישה באתר על מנת להבין היכן הכשלים ומהי הדרך הטובה לייצר המרות. הבנה טובה של קונסטרוקציית אתר כנגזרת של התנהגות גולשים (ולא בהקשר לזרימת PR) היא כלי חשוב, זה לא אני אומר, קבלו את מאט כץ בראיון (כולל מעט התחמקויות) בנושא זה ועוד.

3 תגובות

נוב 25 2008

וידאו צ'ט בג'ימייל

מאת נושאים גאדגטס

שאלו אותי למה אני לא כותב על הוידאו צ'ט שגוגל השיקו כחלק מהשירות של ג'ימייל. אז ככה:

  1. השירות עובד רק בווינדוס ולא נעים לראות איך גוגל תומכת במתחרה העיפה שלה. אני מוכן לסקר שירותים לא הגיוניים כאלו (Lively) רק אם אני כמעט משוכנע שהם יכשלו, וזה לא המצב במקרה זה. …וכרום, זה סיפור אחר.
  2. כרגע הביצוע, על פי הדיווחים, כושל והשוואות שלו מול מתחרים (לא רק סקייפ) אלא אפילו ווינדווס מסנג'ר לא מחמיאות לו (ניתוקים, איכות ועוד).
  3. אני משתמש בלינוקס כך שלא ניסיתי את השירות.
  4. אחרי הפוסט הזה, כבר אי אפשר לומר שאני מתעלם.

והנה סרטון שמראה איך הוידאו צ'ט אמור לעבוד, לשימוש הגולשים שרוצים לבדוק את הפערים בין ההדגמה למציאות.

אין תגובות

נוב 24 2008

כשמייקרוסופט מתעוררת

לאחר דעיכה, התפרקות וכל סצנת הרכישה של פורטל MSN, מייקרוסופט מחליטה לנסות להחיות את Live הישראלי ובהמשך כנראה גם את MSN ישראל. ליאור צורף, בחור מוכשר שמצליח לחשוב מחוץ לקופסה למרות מקום העבודה שלו, לוקח פיקוד ומנסה לשווק ולדברר את הפיתוחים החדשים של Live שחלקם, יש לומר, אכן מענינים וראויים לבדיקה. קשה לומר אם אכן החברה העייפה תצליח לא רק להתעורר אלא גם לעורר את קהל המשתמשים הרדום שלה, אבל סט הפיתוחים שליאור מציג בהחלט יכולים לתת תקווה שענקית התוכנה תחזור ותשקיע ביישומים רלוונטיים ושימושיים.

אחסוך במילים ואתן את הכבוד לליאור צורף, סמנכ"ל שיווק חטיבת האונליין במייקרוסופט, להציג את הפיתוחים החדשים העומדים להיות מושקים בזמן הקרוב בהדרגה:

ליאור עשה, ככל הנראה, עבודה נהדרת והצליח לסחוף ערוצי תקשורת רבים לדווח על הפיתוחים החדשים, אחד מהם הוא עוד ערוץ, עייף לא פחות, ערוץ 1:

עצם ההתיחסות לרשתות חברתיות במייקרוסופט מהווה חידוש מרענן שמאפיל על הפיתוח המדהים שמאפשר לשלוח הזמנות לאירוע ולוודא מי מגיע ומי לא, אפשרות שקיימת כבר זמן ארוך מאוד (גם אם בצורה שונה מעט) בשירותים מתחרים כמו ג'ימייל ועוד.

מומלץ לצפות בסרטונים ולהתרשם מהחידושים שיכולים להצביע על התחלת עידן הפתיחות המחשבתית במייקרוסופט או לפחות תום עידן הקרח. לא לחינם ליאור צורף מצהיר שבזמן הקרוב אנו יכולים לצפות לשמוע ממיקרוסופט הצהרות רבות הקשורות לעולם האינטרנט. יש לקוות כי אכן מדובר בשינוי אמיתי.

בהצלחה.

תגובה אחת

« הקודם - הבא »

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏