יול 20 2009

כמה גולשים הגיעו לאתר שלי? על פערי מדידה

גוגל אנליטיקס מול שירותי ניטור גולשים אחריםיש לך אתר?! כתבת מאמר?! הצעת שירות?!

בוודאי מעניין אותך לדעת כמה גולשים נחשפו לאתר, כמה קראו את המאמר או נחשפו לשירות המוצע. לכן בוודאי התקנת תוכנת מעקב כל שהיא שתספר לך כמה גולשים הגיעו לאתר ויותר חשוב, מאיפה.

אחת מתוכנות המעקב הנפוצות ביותר היא האנליטיקס שנרכשה על ידי גוגל, אבל האם אפשר לסמוך עליה? כנראה שלא לחלוטין. תמיד היה ידוע שישנם פערים, לעיתים מהותיים בין תוכנות מעקב שונות ולעיתים היה ניתן אף לזהות מגמות, מה שיצר העדפות שונות לגורמים שונים מצדדים שונים של המתרס… בעלי אתרים העדיפו את התוכנות המחמירות לעומת אנשי השיווק שנטו, כמובן, להעדיף את המפרגנות יותר.

דני סליבן, עורך Search Engine Land, החליט להשקיע קצת מאמץ. הוא פרסם לינק בטוויטר והפער בין כמות הגולשים שנוטרה דרך bit.ly היתה גבוה יותר ממה שדיווח האנליטיקס של גוגל, לא מדובר במספרים גדולים אבל פער בין 58 ל 17 הוא לא דבר של מה בכך. הוא ידע שהקישור הוקלק 58 פעמים אבל רק 17 גולשים הגיעו לאתר היעד? האם זה הגיוני?

כמובן שיש לקחת בחשבון בוטים שונים אבל הרי גם הסטטיסטיקות של שירותי הקיצור השונים נוהגים לנטר ולהתעלם מהם, כיצד נוצר הפער?

דני הצליח למצוא הסבר לכמה מהקליקים החסרים אבל כשהשאלה נותרה בעינה, הוא פנה לגורמים המעורבים וביקש את עזרתם.

שירות הקיצור bit.ly הסבירו שישנם בוטים שלא נוטרו או שמשתמשים בדפדפנים כך שקשה לסנן אותם. ההסבר השני יכול להיות אפליקציות שמרחיבות כתובות מקוצרות, אפליקציות אלו מבקשות את הכתובת הארוכה אך לא ממשיכות איתה לדף הנחיתה המיועד.

ההסבר השלישי שסיפקה bit.ly הוא דפדפנים שלא תומכים ב JavaScript, משתמשי פיירפוקס רבים משתמשים בתוספים כמו נוסקריפט שחוסמים סקריפטים שונים, מה שיגרום לכך שקוד הJS של גוגל לא יופעל והגלישה לא תנוטר.

החידוש התגלה בתשובתה של גוגל, גוגל הודו שיש להם בעיות בניטור גלישה ממכשירים סלולריים והם עובדים על פתרון לכך, האם יתכן שעיקוב עם אנליטיקס מפספס את גולשי העתיד ולא מאפשר לנטר את התנהגותם? מה מעניין את העוקב אם לא העתיד?! יהיה מעניין לעקוב ולגלות מתי הבעיה תפתר.

כך מתברר ששירותי הקיצור מפרגנים יותר מהמציאות ולעומתם, גוגל דווקא סובלים מהערכת חסר, איך באמת יודעים מה המצב באתר ואיך לא מפספסים הפניות חדשות? כנראה שאין ברירה, למי שהדבר חשוב לו,  אלא להשתמש בכמה שירותי עיקוב שונים.

חיפושים שהביאו לכאן:

  • כמה גולשים באתר
  • yuuhyr

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “כמה גולשים הגיעו לאתר שלי? על פערי מדידה”

  1. תומרבתאריך 22 יול 2009 בשעה 12:07

    מחקר קטן שאני ערכתי הראה תוצאה שונה – מתברר שישנם הרבה אנשים שעושים לחיצות כפולות על קישורים, וכתוצאה מכך נספרים פעמיים (במידה והם לא הגיעו לאתר היעד מרגע הלחיצה הראשונה הקישור עדיין מופיע על המסך, והלחיצה השנייה תבטל את הראשונה).

    בדיקה נוספת הראתה כי שיעור הלחיצות הכפולות גבוהה מאד בקרב משתמשי אינטרנט אקספלורר 6. מעניין אם זה אומר משהו. 🙂

  2. נתאיבתאריך 07 ספט 2009 בשעה 10:14

    המספרים של האנליטיקס באמת נראים מאד נמוכים יחסית לכל שאר שיטות המדידה.
    מצד שני יש לי הרגשה שהם אמיתיים יותר. כנראה הם יודעים לנטרל הרבה מאד פקטורים שאתה הזכרת ושתומר הזכיר.

  3. Go-SEOבתאריך 07 ספט 2009 בשעה 21:49

    וקח בחשבון שאם אני גולש בFF עם חוסם סקריפטים אני לא קיים, באתרים טכנולוגיים סביר שמדובר על חלק לא קטן מהגולשים. אצלי זו ברירת המחדל.

  4. IsraelGrafixבתאריך 03 אוק 2009 בשעה 1:04

    אין ספק שיש פערים בין האנליסטיק לאתרי סטטיסטיקה אחרים- בין אנליסטיק שלי לבין extremetracking המפורסם יש לא פחות מסטייה של 50 גולשים ייחודיום ביום (באנליסטיק כמובן זה הנמוך יותר.)
    כמו כן כנכנסתי ממכשירים ניידים (סלולריים) לאתר ובדקתי באנליסטיק הוא החסיר את הכניסות האלה. רק את דפדפן הספארי של אפל שנמצא במכשירי האייפון/אפוד טאץ' הוא זיהה כמו שצריך.

  5. QuickWinבתאריך 06 דצמ 2009 בשעה 21:27

    העיסוק במספרים ובפערים הוא חביב אך מחטיא את המטרה. השאלה החשובה היא כמו תמיד – מה המגמה:
    * האם יש עליה או ירידה?
    * מה קורה בסופי שבוע?
    * מה גרם לעלייה? מה גרם לירידה?
    * מה המקור החזק לתנועה לאתר שלי?

    האמירה – "אתמול היו לי 20 מבקרים" אומרת כעובדה דבר אחד ברור – האתר מאד חלש.
    יש לעבוד על קידום, תוכן, תוכן ותוכן. התוכנות הסטטיסטיות האלו אומרות לכולכם – תסתכלו על התמונה הגדולה, חוק המספרים הגדולים עובד גם כאן. תפסיקו להתעסק בזוטות.
    יש שאומרים – הרי באתרים של 4000 מבקרים ביום על פי אנליטיקס, אולי יש 6000 מבקרים ביום בפועל! נכון, אבל מה שחשוב כאמור, זו המגמה, או בלשון בורסאית – The trend is your friend.
    אגב, למי שמוכר שטחי פרסום באתר שלו (לא ADSENSE, אלא מכירה אמיתית), פערים אלו כמובן משמעותיים מאד ויכולים לייצר בסופו של דבר הפסד פוטנציאלי של מאות ואלפי דולרים….אז במקרה כזה, יש לקחת בחשבון התקנת מערכות "מתירניות" יותר.

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובה

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏