אוק 31 2008

כדאי להתמקד במי שהוכיח את עצמו – טיפ קטן למקדמי אתרים

מאת בתאריך 13:26 נושאים פרסום באינטרנט

כמקדם אתרים או בעל אתר אתה בוודאי יודע שלפעמים צריך להעזר גם בפרסום ממומן לצרכי קידום אתרים שונים. כשאתה מפרסם באדוורדס אתה בדרך כלל פונה לכל השוק ומנסה לפלח אותו לפי מילות מפתח, אבל אתה הרי כבר יודע שאתה יכול להשתמש גם ברשת התוכן שממקמת פרסומות באתרים רבים אחרים שמשתייכים לרשת השותפים של Adsense. הבעיה עם רשת התוכן היא חוסר המיקוד שלה, לפעמים זה לא נורא כתלות במטרת הקמפיין, אבל אם המטרה שלך היא לא יצירת מסת מודעות, חבל על הכסף ועל הCTR (זה אומנם לא משפיע על דירוג ה CTR הנובע מרשת החיפוש אבל עדיין זה מיותר ומזיק) לפרסם בצורה רחבה ולא יעילה כל כך.

אופציה טובה שצריך לקחת בחשבון היא מיקוד גאוגרפי, אך הבעיה היא שבארץ אפשרות זו כמעט לא רלוונטית כיום כיון שגוגל לא מצליחים לזהות מיקום ברמת דיוק סבירה. הדרך הנכונה לעשות זאת בארץ היא רק דרך מיקוד לפי אתרים (כיום אפשר לשלב מיקוד זה גם אם מסע הפרסום ממוקד מילות מפתח, אם כי זה לא תמיד מומלץ כיון שהקופי של המודעה יכול להיות שונה לחלוטין) אך כאן יש לקבל החלטה אלו אתרים לבחור.

ניתן להשתמש כמובן בעזרה שה ADWORDS מציעה למציאת מפרסמים לפי נושאים אבל היא מאוד לא מסודרת ומוטת. האפשרות השנייה היא להעזר באדפלאנר של גוגל שמיועד לסייע בבחירת אתרים לפרסום ומסווג לפי נושאים, שם גם ניתן לקבל הערכות לגבי נפח הפעילות באתר ונתונים לגבי כמות הפרסומות המופיעות בו (משום מה נתונים אלו לעיתים שונים משמעותית מנתוני ה Adwords כך שכנראה צריך להתייחס לשניהם בזהירות).

אבל אולי אחרת?!

אולי כדאי קודם כל להתמקד במי שכבר הוכיח את עצמו?!

גש לגוגל אנליטיקס על ידי הקלקה על לשונית ה"דוחות" בגוגל אדוורדס או ישירות, שם תוכל בקלות למצוא מי האתרים שכבר היום מפנים אליך תנועה לאתר.

מי מפנה אלי לאתר?

אותנו מעניין כמובן המפנים אלינו לאתר אבל יותר מעניין מי מצליח להביא גולשים שגם מייצרים המרות, ואת זה אנליטיקס גם מספקים בשמחה, פשוט לוחצים על לשונית ה Goal Conversion:

דירוג המרות בגוגל אנליטיקס

ומקבלים רשימה של המפנים ונתוני ההמרה שלהם, קל מאוד ללחוץ על צור ההמרות על מנת לקבל את הנתונים מדורגים בסדר יורד על מנת לקבל תמונה של מצב ההמרות כפונקציה של האתרים המפנים. אם אפשר לזהות אתרים שמצליחים לייצר שיעור המרות גבוה מהממוצע, סביר כי מדובר באתרים שממליצים עליך או פונים לגולשים שמחפשים את השירות שאתה מציע וכדומה, כך או כך, מאוד היית רוצה להופיע באתרים האלו ואין שום סיבה להניח שכדאי להסתפק בהפניות הישנות שהופיעו בהם. כדאי לייצא את האתרים האלו לאדוורדס (Adwords). גש ללשונית Export בראש העמוד, שם תמצא תת-לשונית תחת השם CSV.

יצוא לקובץ CSV

פתח את הקובץ המיוצא והעתק את רשימת האתרים שבחרת לתוך חשבון האדוורדס שלך:

Paste it to your Adwords account

כל מה שנותר לעשות הוא להעזר בגוגל לצורך סינון האתרים הלא רלוונטיים (אינם משתתפים בתכנית השותפים של גוגל), וזהו. שידרגת את הקמפיין שלך בהצלחה.

אשמח לקבל פידבקים על תוצאות השיפור הזה בחשבון ה Adwords.

תגובה אחת

תגובה אחת לפוסט “כדאי להתמקד במי שהוכיח את עצמו – טיפ קטן למקדמי אתרים”

  1. שווה קריאהבתאריך 01 נוב 2008 בשעה 19:39

    על מי לסמוך? על המזל או על מי שהוכיח את עצמו?…

    כמקדם אתרים או בעל אתר אתה בוודאי יודע שלפעמים צריך להעזר גם בפרסום ממומן לצרכי קידום אתרים שונים. כשאתה מפרסם באדוורדס אתה בדרך כלל פונה ל…

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובה

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏