אוג 07 2008

גוגל משדרגת את טרנדס: קבלו את אינסייטס

צוות גוגל ישראל ת"א אחראי לפיתוח החדש וזוכה לפירגונים אפילו מצוות חיפה. המדובר הוא על פיתוח מעניין למוצר גוגל טרנדס הותיק יותר המאפשר לקבל הערכות חיפושים למילה ושודרג גם להערכת תנועה באתרים.

גוגל כנראה מחליטה לפצל את הכלי להתמחויותיו השונות כך שהטרנדס שטיפל בכמות גולשים עובר מיקוד עם כלי ה Adplanner, שיקבל פוסט נפרד בהמשך, במקביל החלק המטפל בכימות פעולות החיפוש לפי ביטויים משתדרג ל Insights שהושק בצורה חופשית בימים אלו (בניגוד לאד-פלאנר שנמצא עדיין בשימוש מוגבל).

כרגיל, בארץ חלק מהכלים אינם יכולים לעבוד בצורה ממוטבת והדבר נכון גם לגבי ה Adplanner (שאינו מאפשר חיתוכים סוציולוגיים) וה Insights (שאינו מאפשר מיפוי אזורים).

ה Insights מאפשר, כמו בטרנדס, לקבל גרף פעילות לביטוי מסונכרן עם הגוגל ניוז (אם כי נעלם הגרף התחתון של פעילות הניוז לביטוי), מיקוד לפי ארץ/עיר כשבגרסה החדשה התווספה מפת עזר. כמו"כ ישנם מילות חיפוש דומות וביטויי חיפוש קשורים שעברו שינויים מהותיים בתקופה הרלוונטית.

החידוש המרענן בגרסה החדשה הוא האפשרות ליצירת חיתוכים. אם עד עתה היה אפשר לבצע חיתוכי מיקום וזמן על הביטוי, עתה הורחבו האפשרויות וניתן גם לחתוך לפי נושאים. לדוגמה, הביטוי Apple מתיחס הן לפרי והן לחברת המחשבים אפל, ה Insights מאפשר למפרסם או החוקר להפריד בין המשמעויות והתוצאות תהיינה כמובן שונות לחלוטין.

האם אפשר להסתמך על נתוני הטרנדס ש Insights משתמשים בהם? אנדי ביל טוען שלא, הוא גילה שעבור הביטוי iPhone מתקבלת תוצאה מוזרה מאוד. המדינה בה הביטוי הוא הפעיל ביותר היא הונג-קונג ואחריה… טרינידד כשרק לאחריה מופיעה ארה"ב, קצת לא סביר. בניסוי חוזר שעשיתי מתברר שארמניה עלתה למקום השני וטרינידד הדרדרה למקום הרביעי. יתכן ומדובר בציונים מתוקננים אך עדיין הנתונים נראים מעט בלתי סבירים.

גוגל נותנים דוגמה למחקר אפשרי בעזרת Insights, מה חשוב יותר בעת קניית רכב, בארה"ב בטיחות הנסיעה קבלה מקום ראשון אך בארץ (הגרף למעלה) צריכת הדלק נתפסת כיותר חשובה. הדבר יכול להוות מדד אפשרי לחברה בבואה להחליט אילו דגמים לשווק במקומות השונים. הנתונים כמובן חשובים מאוד לכל עוסק בפרסום בכלל ובוודאי לעוסקים בקידום אתרים ופרסום באינטרנט.

חיפושים שהביאו לכאן:

  • גוגל טרנדס ישראל
  • גוגל אינסייטס

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “גוגל משדרגת את טרנדס: קבלו את אינסייטס”

  1. […] שלה להתמחות נפרדת בנפח ביטויי חיפוש עם השירות החדש אינסייטס (Insights) ובין ההתמקדות בתנועות באתרים עם השירות המתגבש Ad Planner. […]

  2. […] לפני כשלוש שנים השיקו גוגל את אפשרויות החיפוש בבלוגים, ה Blog Search, שמנסה (לעיתים בהצלחה) להגדיר מהו בלוג ולבצע חיפושים רק באלו שעברו את מסוכת ההגדרה. מאוחר יותר השיקו גוגל גם את הגוגל ניוז, שם הרובוט אינו מחליט מיהו אתר חדשות, הדבר מוכתב ידנית, אך החידוש בפלטפורמה הוא היכולת לאתר אתרי חדשות שונים המדווחים על סיפור זהה ולקבצם לכדי כותרת אחת, טכנולוגיה שהגיעה לידי ביטוי גם בישומי האדפלאנר והאינסייטס. […]

  3. […] ל Insights גוגל השיקו גם אתר בשם Think Insights המרכז לא מעט מחקרים, […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובה

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏