אוג 10 2008

תכנון מסעות פרסום עם אדפלנר: Ad Planner

מאת בתאריך 1:54 נושאים פרסום באינטרנט

נראה כי גוגל החליטה לפצל את שרות הטרנדס (Trends) שלה להתמחות נפרדת בנפח ביטויי חיפוש עם השירות החדש אינסייטס (Insights) ובין ההתמקדות בתנועות באתרים עם השירות המתגבש Ad Planner. אדפלנר נמצא עדיין בגרסת בתא וסגור לציבור אך סביר שבזמן הקרוב החסמים ישוחררו, כבר עתה המשתמשים הזקוקים לכלי הצליחו לקבל אותו ללא בעיות מיוחדות..

נניח שאנו רוצים לפרסם ספר חדש, השלב הראשון הוא הקמת תכנית פרסום למוצר החדש כשניתן לבחור באיזו מדינה להתמקד. בחירה במדינת ישראל תשמוט חלק מהאפשרות לפלח, יותר מאוחר, גולשים על פי חיתוכים דמוגרפיים כמו פילוח סוציואקונומי, מין, גיל והשכלה.

נניח שהחלטתי שהגולשים שלי הם מארץ והם נוהגים לגלוש לאתר סטימצקי וibooks. ה Ad Planner מציע אתרים קשורים ואף מכמת את הקישור ביניהם:

כך ה Ad Planner מנפיק לכל אתר קטגורית עיסוק, כמות צופים יחודיים בהתאמה לקריטריונים, שיעור החשיפה שלהם, כמות הצופים במדינה המבוקשת וכמות הדפים הנצפים. כמו כן תקבלת עבור כל אתר הנמצא ברשת הפרסום של Adsense כמות הפרסומות הנצפות והפורמטים הנתמכים על ידו.

הערכות אלו נראות כקצת יותר מדויקות מאשר ההערכות המופיעות במיקוד לפי מיקום של ה Adwords אם כי ההערכות לעיתים אינן מעודכנות ביחס לתוצאות הנצפות בגוגל טרנדס כך שקיים איחור של כמה ימים, מה שלא אמור להיות מהותי כשמדובר על נפחי גלישה אך יותר מהותי כשבאים להתמקד באתר מסוים, כך לדוגמה כשבאים לחקור אתר סימניה, הנתונים המתקבלים הם:

בעוד הנתונים המתקבלים בTrends שונים במקצת, מבדיקות שנערכו עולה הרושם כי המעודכן יותר הוא דווקא הישן יותר, ה Trends.

השלב הבא הוא סימון אתרים המעניינים את המפרסם ואיסופם ל"תכנית פרסום", שם ניתן לנסות לבדוק כיצד מגיעים לכמות הצופים הגדולה ביותר במינימום עלויות. מדובר בכלי חשוב שמן הסתם עוד יעבור מקצה שיפורים על מנת לסנכרן אותו עם כלים אחרים כמו Adwords וכלי ניתוח אחרים.

השאלה שנשארה פתוחה היא מהיכן משיגה גוגל את נפחי הגלישה באתרים שחלקם כלל לא מספקים לה אותם? האם יתכן והם משתמשים ב Toolbar לצרכי מעקב וסוטים מכללי ה Don't be evil? גוגל שומרת על עמימות אך נראה כי היא מתנערת מהחשדות.

כרגע AdPlanner אינו חופשי לשימוש אך מומלץ לעוסקים בתחום להשיג אישור לשימוש בו על מנת להתנסות וללמוד על האפשרויות החדשות.

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “תכנון מסעות פרסום עם אדפלנר: Ad Planner”

  1. […] לכדי כותרת אחת, טכנולוגיה שהגיעה לידי ביטוי גם בישומי האדפלאנר […]

  2. […] היא מאוד לא מסודרת ומוטת. האפשרות השנייה היא להעזר באדפלאנר של גוגל שמיועד לסייע בבחירת אתרים לפרסום ומסווג לפי נושאים, שם […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובה

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏