אוג 15 2008

אי הכללה של מילים, אתרים וקטגוריות בפרסום Adwords

מאת בתאריך 16:36 נושאים פרסום באינטרנט

Levitte v. Google Inc

גוגל נתבעת בצורה מוזרה על ידי מפרסם הטוען כי הוכרח לשלם "כופר" עבור הפרסום בגוגל אדוורדס (Adwords), הטענה אינה כוללת סיפור מסמר שער על אלמונים המתפרצים לבית בחשכת לילה כי אם על סיפור סטנדרטי ובנאלי. מר לויט גילה כי כחלק מהפרסום בגוגל, מודעת המילים שלו הופיעה גם במקומות טובים פחות שייצרו קליקים ללא המרות. על מה מדובר?

ישנם דומיינים לא פעילים וחסרי כל תוכן אך בעל האתר החליט לנסות ולהרוויח מעט מעצם קיומם. מי שיקלע מסיבה כל שהיא לאתר שכזה יראה רק מודעות פרסום המנסות לגלות מה יכל לחפש התמהוני שנקלע לפניהם, אתרים חונים שכאלו מייצרים קליקים רבים כיון שאין נקודת מוצא אחרת מהעמוד, הבעיה היא שהכניסות אינן איכותיות ולפיכך מייצרות שיעור המרה נמוך מאוד עד אפסי. במקרה המדובר, לויט השקיע 15% מהקמפיין הפרסומי שלו שעלה לו בסך הכל כמעט 900$ בדפים נחותים שכאלו וקיבל 0% המרות כך שהפסיד 136$, ועל כך מתבססת תביעתו (שעלתה עד עתה 350$ רק לדמי רישום). מה שברור הוא שהאתר של מר לויט הולך לקבל עתה מספר חשיפות כה רב שבצורה הרגילה הוא לא יכל אף לאחל לעצמו, משתלם לתבוע את גוגל.

תחום חונה

אתר של תחום חונה הוא דף אינטרנט לא מפותח אשר שייך לרשם שם תחום או למחזיק שם תחום. התוכנית שלנו 'AdSense לתחומים' ממקמת מודעות AdWords ממוקדות, באתרי תחום חונה שהם חלק מרשת Google.

משתמשים מגיעים לאתרי תחום חונה כאשר הם מזינים בסרגל הכתובות בדפדפן את כתובת האתר של דף אינטרנט לא-מפותח. בעבר, אתרי תחום חונה היו דפים ריקים מתוכן, כלומר המשתמשים שהגיעו לאחד מאתרים אלה היו צריכים לבצע חיפוש פעם נוספת.

כעת, אתרי תחום חונה מציעים מודעות שעשויות להיות רלוונטיות לשאילתת החיפוש של משתמש. ישנם אתרי תחום חונה הכוללים גם תיבת חיפוש, המאפשרת למשתמשים לחדד עוד יותר את החיפוש שלהם. בהתאם לעיצוב שלו, אתר תחום חונה יסווג כאתר חיפוש או כאתר תוכן. משמעות הדבר היא שהמודעות שלך עשויות להופיע באתרי תחום חונה אם מסע הפרסום שלך מצורף לרשתות החיפוש או התוכן.

כך על פי הגדרת גוגל הטוענים גם כי:

באופן כללי, גילינו שביצועי מודעות באתרי תחום חונה זהים לביצועי מודעות באתרי חיפוש ותוכן, ואף טובים מהם.

ביצועים בשיעור הקליקים או בשיעור ההמרות? אין התיחסות מפורשת.

עמודים אחרים המאפשרים פרסום עם רלוונטיות נמוכה הם דפי השגיאה, שוב גוגל מגדירים:

התוכנית שלנו AdSense לשגיאות משרתת משתמשים עם מודעות AdWords ממוקדות, כאשר הם מזינים כתובת אתר לא-רשומה או שאילתת חיפוש בסרגל הכתובות של הדפדפן שלהם, במקום במנוע חיפוש כדוגמת Google. בעבר, חיפושים אלה הובילו לדפי שגיאה (כלומר, דף "404 error"), שלא הותירו למשתמש ברירה אלא לחדש את שאילתת החיפוש שלו. כעת, דפים אלו מציגים מודעות (חלק מהדפים כוללים גם תוצאות חיפוש ממשיות), שעשויות להוות מידע רלוונטי למשתמש.

תוכנית AdSense לשגיאות משתמשת בטכנולוגיה הסמנטית של Google כדי לפרש לעומק שאילתות חיפוש, לפני הצגת מודעות ממוקדות הרלוונטיות למשתמשים. הדפים המציגים את המודעות שלך דרך AdSense לשגיאות שייכים לרשת התוכן שלנו. רק מפרסמים שהצטרפו לרשת התוכן של Google רשאים להציג את המודעות שלהם בדפים אלה.

Opt Out

למעשה כיום גוגל מאפשרים למפרסם להחליט אם הוא מעוניין לפרסם באתרים אלו ואף מאפשרים לסנן אתרים בנושאים מסוימים וכמובן אתרים ספציפיים לפי בקשת המפרסם בגוגל אדוורדס (Adwords) ואף לקבל סטטיסטיקות על פעילותו בהם:

המפרסם יכול לבחור אם הוא אינו רוצה להופיע בתחומים חונים ודפי שגיאה ואף יכול להחליט שדפי שיתוף תמונה, וידאו, פורומים ועוד אינם מפיקים את הVFM הרצוי לו. הוא גם יכול להתיחס לתוכן האתר ולהגדיר אם הוא אינו רוצה להופיע ליד תוכן למבוגרים (מין או אלימות) ואפילו להעלם מ"תוכן ילדותי, המוני ומוזר".

חשוב שכל מפרסם יהיה מודע לאפשרויות אלו המופיעות בראש עמוד מסע הפרסום (לא קבוצת המודעות) ויעשה בהם שימוש המתאים לצרכיו ולאופי האתר שאותו הוא מפרסם.

חיפושים שהביאו לכאן:

  • גוגל טיפ לטסט בסרטון

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “אי הכללה של מילים, אתרים וקטגוריות בפרסום Adwords”

  1. זיו גלבתאריך 28 אוג 2008 בשעה 10:27

    די ברור שהוא לא יזכה בתביעה. גוגל מעסיקה עורכי דין טובים ואם מישהו קרא פעם את תנאי השימוש בגוגל אדוורדס הוא בודאי יודע שאפשר אולי לנסות לתבוע, אך אין הרבה סיכוי לנצח.

  2. sell-googleבתאריך 31 אוג 2008 בשעה 14:35

    הרווח הוא הכותרות שהוא עושה מהתביעה…

  3. קידום אתרים, מה הגולש רוצה ממך? מה אתה יכול לתת לו? « קידום אתרים במנועי חיפושבתאריך 06 ינו 2009 בשעה 19:37

    […] המוני ומוזר) אך גם סוגי מדיה וסוגי דפים כמו דפי שגיאה, תחומים חונים, רשתות חברתיות, פורומים ועוד. כדאי להקדיש מעט מחשבה […]

  4. […] המוני ומוזר) אך גם סוגי מדיה וסוגי דפים כמו דפי שגיאה, תחומים חונים, רשתות חברתיות, פורומים ועוד. כדאי להקדיש מעט מחשבה […]

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובה

FireStats icon ‏מריץ FireStats‏