יול 26 2008
גוגל במגעים מתקדמים עם DIGG לקראת רכישתה
השבוע הבאתי כאן את הדיווח על נסיונות גוגל להטמיע מערך דירוג אתרים על ידי הגולשים בדף החיפוש בסגנון DIGG. הוערך כי גוגל מנסים להפוך להיות רשת חברתית והדבר אינו רק פיצ'ר צדדי, טל גלילי הסכים עם ההערכה שקיבלה חיזוק מאוחר יותר כשהתבררו הפרטים על השקת מערכת ה Knol החדשה. מתברר כי השמועות על המגעים נכונות וכי גוגל מתכוונים לאו דווקא להתחרות ב DIGG אלא לרכוש אותה. הדיווחים כרגע מדברים על הצעת קנייה בסדר גודל של 200 מליון דולר, מול המתחרה מייקרוסופט, (ולא 300 כמו שנטען בעבר) כשגיוס ה VC שלה עומד רק על 11.3 מליון, אקסיט יפה לכל הדעות.
לגוגל אינטרס ברור בהתממשקות מול DIGG לצורך שיפור החיפושים אך לא ברור מדוע יש לרכוש לשם כך את החברה כשאפשר לטייל במאגריה הפתוחים. גם הפיתוח המדווח של דירוג אתרים מוטמע בדף החיפוש מעלה תהיות בהקשר זה. מדוע גוגל מנסה שוב ושוב להכנס לתחום יצירת המידע כשעד היום רוב הנסיונות נכשלו (חוץ מרכישת אתה צינור)? מה משמעות רכישה שכזאת? כיצד ריכוזיות השירותים שבידי גוגל תשפיע על המתחרות? מתי כבר לא תוכל גוגל להתהדר בסיסמה Don't Be Evil? איך הדבר ישפיע על תקנים ויכולת ההתממשקות של מתחרות אחרות?
וללא קשר, רק מפני שזה לא מצדיק פוסט נפרד. מאט קאטס מדווח לעוסקים בקידום אתרים על השקה קרובה של סרגל כלים חדש עם דירוג PR ועל סיום תקופת הענישה על פשעי SEO לכמה אתרים. בינתיים אין הדלפות לגבי תועלותיו מול הסרגל הקיים. הוא מצהיר כי כל מטרת ההדלפה היא על מנת שיהיה על מה לדבר בקהילת הSEO. שיהיה.
————-
עדכון:
טקראנץ מדווחים כי עסקת ההשתלטות עלתה על סרטון.
אולי זה מתחיל להסביר את הנסיונות בתקופה האחרונה בפיצר המתחרה ב DIGG.
[…] עושה ניסויי אימוץ לרעיון ואף שקלה בשלבים מסוימים לרכוש את הפלטפורמה. אחד הדברים שהפריעו לשימוש בדיג, בשונה […]